Bloeiende hazelaar.

De eerste bloeiende hazelaar heb ik al gezien op 26 december, maar toen kon ik geen foto maken. Vandaag stond de boomhazelaar [Corylus columa] even in de zon. de foto’s zijn vanaf het balkon gemaakt.

 

hazwbl111 haza bl

Dit bericht werd geplaatst in Bomen en struiken, Elsloo en omstreken, natuur, planten. en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

27 reacties op Bloeiende hazelaar.

  1. nieuwsbulroe zegt:

    Als die een eventuele vorstperiode maar overleeft …

  2. fulpsvalstar zegt:

    Hier komt de zeurpiet: “De winter is nog maar net begonnen”.

  3. assyke zegt:

    nieuw leven is altijd welkom
    en na het vallen van de bladeren zijn we wel toe aan wat groen

  4. kat zegt:

    Mooi ja. De lelies en de bollen schieten ook al uit.
    Maar je weet hier maar nooit…

  5. draverblog zegt:

    Ik heb ze helaas moeten snoeien, maar ze groeien daarna weer snel terug. En inderdaad al in de bloei.

  6. ramireziblog zegt:

    Hatsjoe, zegt mijn vrouw… 😀

  7. natuurrijkroden zegt:

    Mooie foto’s. IK heb ook een poging gedaan om wat over de hazelaar te vertellen: http://maatlanden.wordpress.com/2014/01/13/de-hazelaar-corylus-avellana/

Geef een reactie

